Week 15 en 16

23 augustus 2009 - Exmouth, Australië

Carnarvon, Exmouth

Het is iets langer geleden sinds mijn laatste verslag. Dit is omdat ik weinig beleefd heb en daarom schrijf ik nu over de laatste 2 weken.

Ik ben nog een week in Karratha gebleven, omdat ik dat hostel voor die week al geboekt had en ik kon dus niet eerder weg. Ook al was het wel gezellig daar, in Karratha is behalve werken gewoon helemaal niks te doen, dus ik heb me wel een beetje verveeld.

Mijn volgende bestemming zou Exmouth zijn. Vanaf Exmouth vertrekken de meeste tochten naar de Ningaloo Reef. Een rif tien keer zo klein als de Great Barrier Reef, maar volgens veel mensen minstens zo mooi, zo niet mooier. Exmouth staat verder ook bekend om de Pier, wat een van de beste duikplekken ter wereld zou moeten zijn.

Het vervelende is dat Exmouth niet aan Highway 1 ligt en dat de verbinding met het openbaar vervoer daarom heel slecht is. Er gaat namelijk maar 1 keer per week een bus van en naar Exmouth. Eerst ben ik daarom wat verder naar het zuiden naar Carnarvon gegaan, om daar een dag later de bus terug naar het noorden naar Exmouth te pakken.

Toevallig zag ik op internet enkele recenties over het hostel in Carnarvon en die waren ronduit slecht. Volgens sommigen was het hostel het slechtste in Australië. Toen ik er aankwam leek het echter wel mee te vallen. Maar al gauw bleek dat recenties best wel kloppen. De eigenaaresse is simpelweg een kreng die meer aandacht heeft voor de inkomsten dan voor de bezoekers. Toen ik in kwam checken was er een man van de regering die het hostel kwam inspecteren. Hij zou een paar uur later terugkomen voor de inspectie, dus tot die tijd werd het hostel schoongemaakt. De eigenaaresse beveelde mij uit mijn kamer te gaan (terwijl ik pas net aangekomen was) en de keuken en slaapkamers waren tot ver na lunchtijd dicht.

De volgende ochtend ging ik uitchecken en ik werd gevraagd hoe laat ik vertrok. Ik zei dat mijn bus om 10 uur 's avonds pas vertrok. Ik werd meteen verzocht om 10 dollar extra te betalen voor die halve dag extra. Het was niet eens in haar opgekomen dat ik ook het hostel kon verlaten. Toen ik dat voorstelde werd ze kwaad en beveelde ze me meteen het hostel te verlaten anders zou ze de politie bellen.

De volgende dag kwam ik in Exmouth aan. Hier zal ik waarschijnlijk een paar weken blijven om mijn belastingnummer binnen te krijgen. Ik heb al vast een duiktrip geboekt voor volgende week en ik heb waarschijnlijk werk voor een paar uur per week en ga nog op zoek naar meer.

Tot de volgende keer, grz Ruben

2 Reacties

  1. johan:
    24 augustus 2009
    Hey ruub,

    Ik beloof je dat er binnenkort een uitgebreidere response komt.
    Ik heb je verhalen tot nu toe nog allemaal gelezen en gevolgd.
    Wat balen dat recensies kloppen. :P Kon je die regeringspief niet even uitleggen dat dat kreng zich behoorde te gedragen.
    HIer gaat het verder prima helaas is de vakantie al wel weer bijna voorbij. IK mag volgende week maandag lekker beginnen heerlijk.
    :P
    nouja ik baal er niet van ik heb er zelf voor gekozen.
    maar goed binnenkort een uitgebreider verhaal ;).

    Groeten,

    Johan ;)
  2. mama:
    29 augustus 2009
    goodday mate!

    je kunt het soms belabberd treffen ... helaas kun je alleen een slechte recentie aan de lijst op internet toevoegen wat dat hostel betreft. ik hoop dat je er op z'n minst goed geslapen hebt. als ik het goed heb gelezen was het er in ieder geval schoon ...

    fijn dat je met belde met m'n verjaardag. je was de eerste die me feliciteerde. ik vond het ook leuk om je weer gesproken te hebben. je klonk positief en ik kon merken dat je het nog steeds geweldig naar je zin hebt down under en dat je voorlopig nog niet van plan bent om terug te komen. good on ya!
    wat me opvalt is dat je je reis vooral langs de kust plant. laatst zag ik iemand op tv die ook een rondreis door australië had gemaakt en die bleef ook uitsluitend langs de kust. ben je nog van plan het binneland in te duiken?

    heb je er ook aan gedacht om je visum te verlengen? of moet je dat in een werkvisum omzetten? en heb je voor nw sealand ook een visum nodig? denk je eraan dat je je op tijd informeert?

    pieter en ik zijn inmiddels terug van vakantie. we hebben twee heerlijke rustige weken gehad. de komende week gaan we ons voorbereiden op het nieuwe schooljaar en zullen we zo langzamerhand weer de nodige uren op school bezig zijn. voorlopig houdt het mooie weer nog aan, dus dat is nog genieten.

    ik wens je verder mooie dagen toe en een fantastische duiktrip!
    pas goed op jezelf.
    xxx mama